Der anvendes forskellige akupunktur metoder alt efter behov og situation.
INGEN VENTETID - HURTIG BEHANDLING!

Akupunktur kan afhjælpe
Allergi
Fibromyalgi
Frossen skulder
Gigtsmerter
Hormonelle forandringer
Hovedpine
HøfeberIdrætsskader
Kvalme
Kæbe- og bihulebetændelse
Ledsmerter
Migræne
Mod rygning, alkohol og medicinafhængighed
Muskelsmerter
Nedsat immunforsvar
Neurogene smerter
Piskesmæld
Seneskedehindebetændelse
Tennis- og golfalbue
Trigeminus neurologi

Scalp akupunktur kan afhjælpe
Følger efter blodprop/hjerneblødning
Følger efter dissemineret sclerose
Følger efter myasthenia gravis
Følger efter parkinson

Akupunktur metoder
Traditionel kinesisk akupunktur er en mere end 4000 år gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på at helbrede og lindre sygdomme ved, at sterile nåle stikkes i bestemte punkter på kroppen.
Scalp akupunktur er en moderne akupunkturform, som kombinerer traditionel kinesisk akupunktur med nutidens viden om hjernens opbygning og funktion. Ved scalp akupunktur stikkes nålen i hovedbunden og stimulerer til øget blodgennemstrømning i det skadede område. Det hjælper hjernen til at regenerere og finde nye veje. Forskning viser, at rehabilitering kombineret med scalp akupunktur kan forbedre motorisk funktion hos neurologiske patienter. Jeg har erfaringer med, at scalp akupunktur kan have effekt på følger efter blodprop, hjerneblødning, sclerose, parkinson og myasthenia gravis. Scalp akupunktur kan afhjælpe følger som synsforstyrrelser, smerter, muskelsvaghed, tinnitus, hovedpine, svimmelhed, føleforstyrrelser mm.
Øreakupunktur blev udviklet af læge og ingeniør Poul Nogier i 1951. Øreakupunktur tager udgangspunkt i, at hele kroppen er repræsenteret i øret og ved stimulering af reflekspunkter i øret kan symptomer på kroppen behandles. Øreakupunktur blev i 1990 godkendt af WHO (Verdens Sundheds Organisation) som diagnose- og behandlingsform.
Triggerpunkts akupunktur er en akupunkturteknik, hvor sterile nåle stikkes i sensitive og ømme smertepunkter og giver umiddelbar smertelindring.
El akupunktur er en stimulationsform, hvor elektroder sættes på sterile engangsnåle og der sendes strøm igennem nålene. El akupunktur giver en mere intens, mere effektiv og behagelig stimulering for patienten end manuel akupunktur. El akupunktur er effektiv til akutte og langvarige kroniske smertetilstande.
AcuNova er et mikrosystem i sig selv, hvor tynde nåle stikkes i leddene i kroppen. Omkring alle leddene i kroppen findes følsomme reflekspunkter, som har forbindelse til forskellige afsnit i hjernen. Ved at stimulere disse reflekspunkter kickstartes en helbredelsesproces i kroppen. Det er et yderst effektivt behandlingsmiddel til, at lindre akutte og kroniske smerter.