Allergi

Allergi er ofte arveligt betinget og har dine forældre eller andre familiemedlemmer allergi, er du i større risiko for at udvikle allergi. Du kan udvikle allergi selvom ingen i din familie har det. Allergi er en overreaktion i kroppens immunsystem mod normal ikke-skadelige stoffer. Histamin dannes naturligt i vores celler. Når vi møder et stof vi ikke kan tåle, et allergene, som fx. græs, reagerer immuncellerne ved at frigive stoffer som fx. histamin. Histamin sætter gang i de allergireaktioner, som er kendte for en allergiker. Symptomer kan være nysen, næsen løber eller er tilstoppet, øjnene klør og løber i vand, eksem, kløe i huden, hoste og slim i lungerne. Mange får symptombehandling i form af antihistamin medicin både i håndkøb og på recept. Antihistamin hæmmer de allergiske reaktioner, og mange med allergi kan ikke undvære medicinen. Akupunkturbehandling kan hjælpe mange med allergi og virker ved at styrke immunforsvaret og de organer, der skal aktiveres for at bedre din allergi. Akupunktur virker over tid ved at genoprette de ubalancer der udløser allergien.

Hormonelle forandringer og overgangsalder

Mere info om emnet følger snarest

Stress

Stress er mange ting og du kan sagtens have en fysisk stresset krop uden at føle dig mental stresset. I klassisk kinesisk medicin ser kineserne en krop som stresset, hvis du har en skade har smerter eller har andre ubalancer i dit system. Hvis du er ramt af stress, er den bedste behandling og helbredelse en kamp på flere planer – her taler jeg om at kigge på det hele menneske på et bio-psyko-socialt plan. Det er vigtigt, at du får snakket med en til bla. at få nogle teknikker til at håndtere din stress og redskaber til, hvordan du bedst kan få struktureret din hverdag. I behandlingen spørges der ind til søvn, smerter, hvordan din dagligdag ser ud, hvordan dit arbejdsliv er, får du motioneret, dine kostvaner, får du de rigtige vitaminer og mineraler. Alt dette ligger til grund for den behandlingsplan, vi sammen lægger for dig og grundlaget for at komme omkring årsagen til din stress. Her i klinikken tilbyder jeg akupunktur til at få den stressede krop til at slappe af, da akupunktur frigiver beroligende stoffer i kroppen, stoffer der bedrer immunforsvaret og giver mere energi og overskud i hverdagen.

Antallet af behandlinger varierer meget, alt efter hvor længe du har haft stress, hvordan du reagerer på behandlingen, og hvor meget du selv er i stand til ændre i din hverdag.

Rygning

Mere info om emnet følger snarest